WOP: Trio Clair-Obscur & Friends.
Claire-Obscure

Op het Westlands Open Podium (WOP) deze keer Trio Clair-Obscur & Friends, bestaande uit Maarten Bolsenbroek (cello), Martijn Korteknie (contrabas), Jaap de Wit ( piano) en met medewerking van Marjon van Es (piano).

Zondag 12 februari
12:00 uur tot 13:00 uur (zaal open om 11:30 uur)

Entree: € 3,50 incl. koffie / thee, water of limonade
Kinderen tot 12 jaar gratis

Wat ze voor u gaan spelen
  • Henri Purcell (1659-1695) Chaconne*_Trio
  • Dmitri Sjostakovitsj (1906-1975) 5 pieces (for 2 violins and piano): Prelude, Gavotte, Elegie, Wals, Polka*_Trio
  • Jan Ladislav Dussek (1760-1812) L’amour est un enfant trompeur; thema en variaties_Piano, Marjon
  • Ludwig van Beethoven (1770-1827) uit Sonate voor cello en piano opus 69: Allegro ma non tanto_Cello – Piano
  • Camille Saint-Saëns (1835-1921) uit het Carnaval der dieren:
    - de Olifant_Contrabas – Piano
    - de Zwaan_Cello – Piano
  • Felix Mendelssohn (1809-1847) Lied ohne Worte in Es, LoO 1_Piano, Marjon
  • Enrique Granados (1867-1916) uit Goyescas: Intermezzo_Contrabas - Piano
  • Bela Bartok (1881-1945) Roemeense dansen: 1. Joc cu bâta, 2. Brâul, 3.Pê- loc, 4. Buciumeana, 5. Poarga româneasca, 6. Maruntel*_Trio
  • Will J.B. Hus (*1940) Ecos de Lima (Peruviaanse wals)_Piano, Jaap
  • Juan José Ramos (1930-1995) Milonga sureña*_Trio

*Een arrangement van Will J.B. Hus

Wie zijn het Trio Clair-Obscure & Friends
Maarten Bolsenbroek – cello

is werkzaam als Agile Coach gedetacheerd bij de Gemeente Den Haag. Hij begon op 9-jarige leeftijd met cello en heeft o.a. les gehad van Agnes Jas en Justa de Jong, beiden van het Residentie Orkest en volgde masterclasses van o.a. Marien van Staalen en Dmitri Ferschtman. Nu heeft Maarten les van Charles Watt. Maarten heeft jarenlang in symfonie-orkesten gespeeld, maar richt zich de laatste jaren met name op kamermuziek.

Martijn Korteknie, – contrabas

startte, geïnspireerd door de baslijnen in funk, met basgitaar. Langzaamaan werd dit jazz contrabas. Zijn laatste jazzdocent gaf Martijn ook strijktechnieken mee. Dit bleek later het einde van jazz en de start van klassiek.

Jaap de Wit – piano

heeft Bouwkunde gestudeerd aan de TU in Delft. Hij werkt nu als senior opbouwwerker bij stichting Wijkz in Den Haag. Hij begon op 12-jarige leeftijd met piano spelen. Jaap studeerde o.a. bij Patrick Hopper.

Marjon van Es – piano

was werkzaam als docent klassieke Talen en Nederlands. Ook volgde zij de opleiding tot zangpedagoog aan de Schumann-academie. Momenteel geeft ze met veel plezier zangles aan enkele gemotiveerde leerlingen. Ze studeert piano bij Klaas Trapman.

Will J. B. Huss – componist/arrangeur

begon zijn muziekcarrière als jochie van 10 jaar. Hij speelde blokfluit. Iets later, als jongeling van zo’n 16 jaar wilde hij graag concertpianist en componist worden. Beide idealen leden jammerlijk schipbreuk. Na kennis gemaakt te hebben met de Zuid-Amerikaanse folklore, leerde hij zichzelf de Paraguayaanse harp te bespelen. Met zijn diverse eensembles trad hij veelvuldig op, deed veel radiowerk en maakte grammofoonplaten. Met een ensemble bracht hij als eerste de Misa Criolla naar Nederland. Zijn eerste echte compositie was de (Zuid-Amerikaanse) Misa de Las Indias. In 2006 keerde hij terug naar zijn jeugdliefde: de klassieke muziek. Als contrabassist speelde hij in diverse orkesten. Voor het Bataafs Symfonie Orkest schreef hij een Divertimento Argentino en diverse bewerkingen. Zeer recent is het muzikale sprookje Assepoester. De bezetting van cello, contrabas en piano is heel ongewoon. Met veel plezier heeft hij bewerkingen gemaakt.

Scroll to Top