Filmhuis 'De Hofboerderij'

Filmhuis
'De Hofboerderij'

Klassiekers en arthouse films in matinee en avondvoorstelling

Filmhuis 'De Hofboerderij' vertoont elke 2e vrijdag van de maand kwaliteitsfilms uit het genre 'klassiekers' en 'arthouse films'. De films kenmerken zich door hun bijzondere en inspirerende verhaal, hun artistieke weergave, bevlogen acteurs en raken vaak onderliggende maatschappelijk gevoelige thema’s. Vele van de vertoonde films zijn onderscheiden met prijzen. 


Het filmhuis tracht een goede keuze te maken uit het beste wat de wereldcinema te bieden heeft. Met de programmering wil ze bezoekers inspireren, uitdagen, andere perspectieven bieden en aansporen om anders te kijken, naar zichzelf en naar de wereld. De kleinschaligheid van het filmhuis staat garant voor sfeer en gezelligheid.

Blijf op de hoogte van de programmering
Ja ik ontvang graag de nieuwsbrief
filmhuis@crwateringen.nl
Historie
Historie

Klassiekers en arthouse films in matinee en avondvoorstelling

Filmhuis 'De Hofboerderij' vertoont elke 2e vrijdag van de maand kwaliteitsfilms uit het genre 'klassiekers' en 'arthouse films'. De films kenmerken zich door hun bijzondere en inspirerende verhaal, hun artistieke weergave, bevlogen acteurs en raken vaak onderliggende maatschappelijk gevoelige thema’s. Vele van de vertoonde films zijn onderscheiden met prijzen. 


Het filmhuis tracht een goede keuze te maken uit het beste wat de wereldcinema te bieden heeft. Met de programmering wil ze bezoekers inspireren, uitdagen, andere perspectieven bieden en aansporen om anders te kijken, naar zichzelf en naar de wereld. De kleinschaligheid van het filmhuis staat garant voor sfeer en gezelligheid.

Blijf op de hoogte van de programmering
Ja ik ontvang graag de nieuwsbrief
filmhuis@crwateringen.nl

vrijdag 10 maart

Waar gaat de film over

Waar gaat de film over

Buitengewoon elegant voert deze film je in een diep doolhof van intriges en misleidingen
- Volkskrant

De elfde film van de Zuid-Koreaanse regisseur lijkt in de eerste plaats een oefening in stijl, en dan vooral de stijl van het perspectief.

Hoeveel dubbele bodems er ook openklappen, hoe troebel de relatie tussen de hoofdpersonages ook mag zijn, in de loop van de zinderend romantische film wordt één ding steeds duidelijker: er zit van alles in de jaszakken van Hae-Joon, rechercheur moordzaken in Busan.

Om te beginnen is daar natuurlijk een smartphone – mobieltjes spelen een cruciale rol in de elfde speelfilm van de Zuid-Koreaanse meestercineast. Minstens zo onontbeerlijk voor de slapeloze Hae-Joon is zijn flesje oogdruppels. Je ziet ze hem voor het eerst gebruiken wanneer hij zijn onderzoek begint naar de ongelukkige dood van een amateur-bergbeklimmer. En zo vormt dat druppelen telkens de opmaat tot beslissende momenten in de film, die je buitengewoon elegant een diep doolhof van intriges en misleidingen invoert.

Hae-Joon heeft ook altijd lippenbalsem, handcrème en een blikje pepermuntjes bij zich. Ongetwijfeld zat er ooit ook steevast een pakje sigaretten in Hae-Joons jas, maar hij is al een poosje gestopt met roken. Misschien slaapt hij daardoor zo slecht. En misschien dat politiepartner Soo-wan daarom twee sigaretten tegelijk aansteekt, als gewoonte uit de tijd dat ze nog samen rookten.

Hae-Joon, gelukkig getrouwd maar op afstand wonend van zijn echtgenote, valt als een blok voor Seo-Rae. Sigaretten zouden vast goed van pas zijn gekomen bij hun kennismaking. Nu kan hij haar slechts crème en pepermuntjes aanbieden, en haar op chique sushi trakteren wanneer ze de hele avond voor het verhoor op het politiebureau verblijft. Kijk hoe ze na het eten samen de tafel afruimen, nu al volledig op elkaar ingespeeld: wat een briljante, gaaf gecomponeerde en sluimerend zwoele scène is dat, net als eigenlijk alle scènes uit deze film.

Ingenieuze, sensueel ingehouden misdaadfilm
- NRC

De regisseur won met deze film de regieprijs op het Filmfestival van Cannes. Hij wilde een hommage brengen aan de klassieke Koreaanse liefdesdrama’s van weleer, maar tijdens het kijken kun je ook aan misdaadverhalen denken waar de mannelijke speurder zichzelf verliest in zijn obsessie voor een mysterieuze, mogelijk fatale vrouw. Het is alsof, zoals de titel van de film zegt, steeds het pad van die voorgangers bewandelt (zie ook de zeelandschappen, de koel expressieve politie-interieurs en de breuk halverwege de film), om vervolgens toch zijn eigen plan te trekken.

Gorgeously and grippingly made
- The Guardian
Een sensueel kat-en-muisspel
- VPRO Cinema
De Koreaanse topper Park Chan-wook knipoogt volop naar Hitchcocks ‘Vertigo’ in ‘Decision to leave’, een prachtige film over een mysterieuze weduwe en een detective
- Nieuwsblad
Matinee

Zaal open: 13:30 uur

Aanvang film: 14:00 uur

Entree: € 6,- incl. koffie / thee

Avondvoorstelling: GEWIJZIGDE AANVANGSTIJD

Zaal open: 19:30 uur

Aanvang film: 20:00 uur

Entree: € 8,50 incl. koffie / thee en een consumptie

  • 9 dagen voor de voorstelling tussen 19u en 20u
  • via 06-10239771
  • U kunt niet reserveren via voicemail
  • Na ontvangst nieuwsbrief (9 dagen voor de voorstelling)
  • In uw e-mail niet vergeten op te nemen:
    naam | telefoonnummer | aantal kaarten | matinee of avondvoorstelling!
    (Wanneer dit laatste niet is aangegeven kunnen er geen plaatsen gereserveerd worden).

U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht of uw kaarten zijn gereserveerd of dat de filmvoorstelling is uitverkocht. Dan plaatsen wij u op een reservelijst.

Afhalen en betalen gereserveerde kaart(en)
  • De Hofboerderij, Hoflaan 1, Wateringen
  • Voor de matinee voorstelling tussen 13:30 uur en 13:55 uur
  • Voor de avondvoorstelling tussen 19:30 uur en 19:55 uur
  • Alleen contante betalingen
Last minute reserveren

Op de dag zelf kunt u voor de matinee voorstelling tussen 13.00 uur en 13.30 uur en voor de avondvoorstelling tussen 19.00 uur en 19.30 uur bellen of er nog kaarten beschikbaar zijn op telefoonnummer 06-10239771.

Scroll to Top